SG-áčik

    

        Vianočné prianie redakčnej rady

 

S blížiacimi sa vianočnými sviatkami sa aj na našej škole šíri vianočná nálada. Tak dovoľte , aby vám aj naša redakčná rada popriala príjemné prežitie vianočných sviatkov v kruhu priateľov a rodiny. Veľa darčekov, dobrého jedla,  snehu a smiechu.

Príjemné  prežitie Vianoc.

V tomto čísle Vám ponúkame :

  •  Rozhovor s pani učiteľkou Trenčanovou
  •  Pocity prváka
  •  Dvojité uvítanie prvákov
  •  Dotazník
  •  Stužková 4.A
  •  Perly, perličky
  •  Zábavné okienko

 

            Stužková IV.A

   

    Týždne príprav a nácvikov zbehli ako voda, a ani sme sa nenazdali a deň D bol už tu. Stužková! Slávnosť, na ktorú sme sa neuveriteľne tešili, ale zároveň aj báli.

V Hoteli Šariš, kde sa konala naša stužková slávnosť sme sa my, študenti spolu s našou triednou profesorkou stretli už o štvrtej, aby sme dotiahli posledné prípravy .

Dievčatá, každá do jednej, boli naozaj účesmi a šatami na dámy a chlapci, tí boli tiež pekní :). Pol hodinu pred oficiálnym začiatkom už každý netrpezlivo vyčkával svojich rodičov, aby ich privítal a usadil na  miesto. Bol to veľmi zvláštny pocit, stáť tam na nástupe pred všetkými našimi profesormi a rodičmi. Cítili sme šťastie, hrdosť, no zároveń sme sa zamýšlali nad faktom, že sme už dospelí a že nás o chvíľu čaká cesta, na ktorú už vykročí každý z nás osve. Všetko to ešte umocnil príhovor našej triednej pani profesorky Biľovej, po ktorom sa v nejenom oku zaleska slza dojatia.

Po prvej oficiálnej časti nasledovala večera a voľný priebeh, počas ktorého sa medzi nami začala rozširovať nervozita z blížiaceho sa zábavneho programu.

Takmer hodinu pred programom sa chodba začala naplňáť ľuďmi, ktorí sa na nás prišli pozrieť  a my sme boli čím ďalej tým viac nervóznejší. Všetko to ale zbehlo tak rýchlo, že  žiaden strach sa nestihol objaviť . Bezprostredne po programe sme urobili triednej ešte menšie prekvapenie. Všetci sme zo šatne vybehli v tričkách s jej menom a zaspievali sme jej pieseň, ktorá je v našej triede hitom už od prvého ročníka - Žaneta si moja planéta. Verím, že pre triednu to bolo obrovské prekvapenie.

Sme veľmi radi, že po programe neprepukli žiadne konflikty medzi našimi návštevníkmi ako to často na stužkových býva a všetci slušne odišli.

Na stužkovej sa mnohí naši profesori prejavili ako skvelí tanečníci, čo si na obyčajných hodinách nemáme šancu všimnúť. 

Poslednou oficiálnou časťou bola polnočná Čierna kronika. Počas nej si každý študent vypočul básničku, ktorá bola napísaná presne na ňho a zažil tak päť minút slávy.

Niekoľko minút po kronike nás ešte zopár našich spolužiakov prekvapilo tancom v ľudovom kroji. Podotýkam, že to boli chlapci, ktorí na sebe mali ženské kroje. Postarali sa nám tak o jedno obrovské prekvapenie, ktorým nás nesmierne pobavili. 

Potom sme sa  ešte dlhý čas vykrúcali na parkete. Všetko sme to zabalili o tretej ráno. Zbežne sme upratali, rozdelili si svoje veci a pomaly sme sa pobrali.

Tento deň som si už dlho před tým predstavovala, ale musím povedať, že dopadol oveľa lepšie, ako som si myslela. 

Týmto sa chcem v mene celej triedy poďakovať všetkým profesorom a rodičom za účasť. Sme vďační, že ste mohli tento náš deň stráviť spolu s nami.

Všetci sme si ho užívali. Bol totiž náš. Áno, tento deň patril len a len členom 4.A triedy. Náš výnimočný a úžasný deň, ktorý si navždy zapamätáme, a na ktorý budeme navždy spomínať.

Navždy sa zachová v pamäti stužková !

                                                                                           Ivana

 

Rozhovor s pani učiteľkou Trenčanovou

 

  1. Na našej škole učíte dejepis a náuku o spoločnosti. Rozmýšľali ste aj nad inou kombináciu predmetov?

Keď som išla na strednú  školu - vtedy to bola SVŠ mala som v pláne  študovať  matematiku a fyziku. Pod  vplyvom  triedneho profesora  som svoj záujem preorientovala na dejepis. Na vysokej som nemala veľmi  na výber, dejepis bol len v kombinácii s filozofiou. Takže  hrou osudu mám túto kombináciu, a neľutujem.

  1. Vieme o vás, že svoju profesionálnu kariéru ste nezačínali ako učiteľka, ale ako zamestnankyňa bardejovského múzea. Prečo ste presedlali na učiteľské dráhy?

Aj to je taká súhra náhod. Keď som končila diaľkové štúdium na filozofickej  fakulte  UPJŠ  a popritom pracovala v múzeu, na gymnáziu nemali dejepisára. Nastupovala som tam  1. decembra, vtedy pre mňa boli dôležité hlavne prázdniny a pracovná doba, lebo som mala malé deti a v školstve bol aj vyšší plat, ako v múzeu.

  1. Celý život vykonávate prácu učiteľky. Neomrzela vás ešte  táto práca?

Nie,  dokazuje to fakt, že ešte  učím a ešte stále ma to baví.

  1. Čo vám dokáže urobiť najväčšiu radosť?

Keď sú moji žiaci v živote úspešní a spokojní a keď ma stretnú,  tak sa ku mne hlásia, porozprávajú sa,  pospomínajú. A v súkromnom živote zdravie a spokojnosť mojich najbližších.

  1. Blíži sa obdobie adventu. Čo pre vás toto obdobie znamená?

Je to čas očakávania. V minulosti to aj ako žena - matka.  Samozrejme   je to aj  príprava na Vianoce,tak po duchovnej aj materiálnej stránke.

  1. Aké rozdiely  pozorujete   medzi žiakmi  v minulosti a v súčasnosti?

Každá  nová  generácia  sa odlišuje od tej  predchádzajúcej. Dnešní  študenti sú otvorenejší, slobodnejšie  vyjadrujú svoje názory, pocity. Nezabúdajte, že v r. 1989 to bol zásadný prelom, nastúpili sme cestu slobodnej, demokratickej spoločnosti. Ani demokracia nie je  ,,raj na zemi ’’, a preto sa prejavujú negatívne vlastnosti aj u študentov  - problém s disciplínou, niekedy málo vytrvalosti a úzky okruh záujmov.

                                                                                                            Za rozhovor ďakuje Ivana

 

Pýtali sme sa ...

 

Už minulý školský rok sme vám pripravili v našom školskom online časopise dotazník, ktorý mal zistiť spokojnosť a nespokojnosť našich žiakov. Tento rok vám prinášame opäť odpovede na otázky, ktoré sme sa opýtali študentov všetkých ročníkov.

 

 

  1. Aké modernejšie technológie by ste privítali na zlepšenie kvality vyučovacích hodín?

    1. ročník: práca s počítačmi, viac využívať dataprojektor a viac pracovať s prezentáciami

          2. ročník: interaktívnu tabuľu, notebooky

          3. ročník: notebooky, využívanie dataprojektora

          4. ročník: notebooky

 

  1. Aký máš názor na zavedenie školských uniforiem na našej škole. Prijal by si ich?

   1. ročník: Prijali by sme to, zjednotilo by to žiakov.

   2. ročník: Pozitívne. Urobilo by to školu inou, boli by sme jedineční.

   3. ročník: Nie.

   4. ročník: Možno áno.

 

  1. Čo vravíš na omladenie pedagogického kolektívu?

         1. ročník: Je to super, mladí učitelia nás viac chápu.

          2. ročník: Veľmi kladne.

                3. ročník: Je to fajn. Je to zaujímavejšie.

                4. ročník: Jednoznačne, je to dobrá voľba.

 

  1. Navštívil si už náš online časopis SG-áčik? Ak áno, aký druh článkov ťa zaujal najviac?

                1. ročník: Áno, najviac sa mi páčili perličky.

                2. ročník: Áno, navštívil a niekoľkokrát. Najviac sa mi páčili rozhovory s učiteľmi a perličky

                3. ročník: Áno, perličky

                4. ročník: Áno, perličky

                                                                                                   Zuzana a Dagmar

                                                                         

 

 

 

Pocity prváčky

 

Prvý deň v škole boli moje pocity veľmi zmiešané. Bola som plná očakávania a veľmi  zvedavá na triedu, nových spolužiakov a triednu učiteľku. Vedela som, že nás bude v triede menej, ale 14, to som nečakala. Avšak všetci boli milí a priateľskí. S triednou učiteľkou som bola a stále som veľmi spokojná. A čo škola? Páči sa mi, že je všetko sústredené na jednej chodbe. Aj keď mínusom je telocvičňa mimo tejto školy. Po dvoch mesiacoch v škole môžem povedať, že je tu pre mňa prijateľnejšie prostredie  ako na základnej škole. Týka sa to aj učiteľov. Dúfam, že to tak aj zostane a ja budem mať naďalej takéto pocity, no a samozrejme aj veľmi dobré študijné výsledky. Tak mi držte prsty!

Simona

 

                                                                

Zábavné okienko

 

Dvojité uvítanie prvákov


    Tak ako  každý rok aj tento si druháci našej školy pripravili pre prvákov veľmi obľúbenú aktivitu a to ,,uchaľak“. Je to jedna z dvoch povinných akcií každého prváka. Tou druhou je imatrikulácia. Ak mám porovnať tieto dve veci, sú veľmi rozdielne. Narozdiel od uchaľaku, o ktorom sme do poslednej chvíle nič nevedeli, sme si imatrikuláciu museli vopred dvakrát precvičiť. Obe akcie boli však zaujímavé. Aj pred uchaľakom, aj pred imatrikuláciou sme boli všetci v napätí a plní očakávania. Imatrikulácia prebehla rýchlo. Prísť, podpísať sa, prevziať imatrikulačnú listinu, potriasť rukou a odísť predsa nebolo nič ťažké. Keď sme však šli na uchaľak, videli na zemi fóliu a na stole poháre, nápoje a iné pomôcky, všetci sme to chceli mať už rýchlo za sebou. Úlohy boli čím ďalej tým horšie. Avšak nebolo to až také hrozné. Keď nám oznámili koniec, všetci sme nadšene vybehli von a už sa teraz veľmi tešíme, dokonca škodoradostne, ako budeme budúcim prvákom pripravovať ich uchaľak.

Perly, perličky ...

 

Zuzka:  Keď to bude trvať 30min,tak ešte 10min. A ak to bude trvať 45min tak ešte 20min.

 

Dada:  Nemáme suché rožky.

 p. Germanová: Tak im dáme strúhanku nech ich zložia.

 

p. Germanová: Chlapci ticho tam!

 Natália: Ale ja som dievča.

 

p. Biľová: Dávid ako si predstavuješ rozmarnú a divú ženu?

 Dávid: Taká čo mi urobí kompletku.

 

p. Lissyová: Chlór je jedovatý plyn. Trošku vám ho tu pustím.

 

p.Valková: My sme sa s dievčatami rozprávali spoločne.

Dávid: Však my sa s Aďom tiež rozprávame spoločne.